Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Парадак звароту за
ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме
прадугледжвае прадастаўленне заяўнікам магчымасці:
- падачы (адклікання)
заявы на ажыццяўленне АП з дапамогай адзінага партала электронных паслуг
(ЕПЭУ);
- атрымання
адміністрацыйнага рашэння (паведамлення аб адміністрацыйным рашэнні) у
асабістым кабінеце на ЕПЭУ.
Згодна з Законам
Рэспублікі Беларусь "Аб асновах адміністрацыйных працэдур", у
электроннай форме таксама прадугледжана падача (адкліканне) адміністрацыйных
скаргаў.
Пераклад адміністрацыйных
працэдур у электронную форму ажыццяўляюць дзяржаўныя органы, да кампетэнцыі
якіх адносіцца правядзенне (рэалізацыя) дзяржаўнай палітыкі ў сферы грамадскіх
адносін, якія ўзнікаюць пры ажыццяўленні той ці іншай адміністрацыйнай
працэдуры (кампетэнтны орган).
Адзіны партал электронных
паслуг-падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы,
прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і
арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая
з'яўляецца адзінай кропкай падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні
адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб
прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных
скаргаў у электроннай форме.
Заява зацікаўленай асобы
ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля
атрымання да яго доступу:
- без выкарыстання
сродкаў ідэнтыфікацыі;
- з выкарыстаннем
унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленага асобы (акрамя выпадкаў, калі
зацікаўленым асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання унікальнага
ідэнтыфікатара устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
- з выкарыстаннем
асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага
адкрытага ключа якога выдадзены рэспубліканскім які сведчыць цэнтрам дзяржаўнай
сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу
Рэспублікі Беларусь.
Унікальны
ідэнтыфікатар-гэта спецыяльны Лагін (Імя ўліковага запісу грамадзяніна) і
пароль – сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных
працэдур у электроннай форме праз асабісты Электронны кабінет на Адзіным
партале электронных паслуг.
Для атрымання унікальнага
ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу «Адно акно " мясцовага
выканаўчага і распарадчага органа па месцы пражывання, у Нацыянальны цэнтр
электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам
Міністраў на выдачу унікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць
асобу.
Пры звароце грамадзянін
прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на
правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных
інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх З'яўляецца Міністэрства
ўнутраных спраў.
Упаўнаважаны супрацоўнік
праверыць названыя ў заяве дадзеныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы
сфармуе унікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамлення
засведчваецца подпісам грамадзяніна.
Крок 1:
Каб увайсці ў асабісты
кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманыя лагін і пароль. Для гэтага – націснуць
кнопку «Уваход» і выбраць раздзел «Уваход па унікальнаму ідэнтыфікатару».
Крок 2:
У асабістым кабінеце
адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага
ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал. Электроннае заяву запаўняецца
ў асабістым кабінеце.
Крок 3:
Пры замове электроннай
працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фармуецца 30-значны код-нумар
замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам
(напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП). У асабістым кабінеце
карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай
працэдуры.
Крок 4:
Заява зацікаўленай асобы,
пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым
заканадаўствам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме.
Пасля выканання
адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце
карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай
працэдуры.
Адзіны партал электронных
паслуг-падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы,
прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і
арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая
з'яўляецца адзінай кропкай падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні
адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб
прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных
скаргаў у электроннай форме.
Падрабязная інфармацыя па атрыманні ўнікальнага ідэнтыфікатара
па спасылцы
https://nces.by/nces-ptistupil-k-vydache-unikalnogo-identifikatora/
Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў
электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг,
вызначаны пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. №271
«Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях
ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур»
(з гіперспасылкай на https://pravo.by/document/?guid=3961&p0=C22000271)